Deze abstracte witte sculptuur van marmer heeft een sokkel van zwart beton. Het witte marmer is deels gepolijst, deels gebeiteld. Beeldhouwer Piet van Stuivenberg signeerde het beeld met: Piet ’65. Oorspronkelijk stond dit kunstwerk op een elegante plek op het Zeeltplein/Meeuwenplaat in een stukje groen met een bloemenperkje. Het plein werd volledig heringericht en het groen maakte plaats voor nieuwbouw. De toenmalige eigenaar van partycentrum Flamingo merkte op dat het kunstwerk niet werd teruggeplaatst, want hij maakte het kunstwerk op het Zeeltplein vaak schoon. Zijn vraag of het kunstwerk daarom bij zijn nieuwe Flamingo kon worden geplaatst werd gehonoreerd. Zodoende stond het abstracte witte werkje aan de Lengweg 150 bij het partycentrum. Maar de nieuwe eigenaar van de Flamingo wilde het beeld niet langer voor zijn entree en in 2020 werd het beeld op zijn verzoek verwijderd en in opslag geplaatst. BKOR zocht een nieuwe locatie voor het werk en vond deze in het gras aan het begin van de Hoogvlietsedijk. Bij het uitlopen van metrostation Hoogvliet is het witte beeld direct zichtbaar en wijst het de weg. December 2022 is het beeld herplaatst in het plantsoen.
Piet van Stuivenberg (Schiedam, 1901 – 1988) heeft als steenhouwer een aantal beelden gemaakt voor de openbare ruimte van Rotterdam en Schiedam, zoals Dolle Jans Droom (een monument voor Herman Heijermans) en een sculptuur bij het voormalige Bouwcentrum. Hij bezocht van 1921 tot 1927 avondlessen aan de Rotterdamse Academie en maakte studiereizen naar Brussel, Londen en Parijs. Kunstwerken van Van Stuivenberg bevinden zich in de collectie van het Stedelijk Museum Amsterdam, Museum Boijmans Van Beuningen, het Stedelijk Museum te Schiedam en in particuliere collecties. Van Stuivenberg begon zijn carrière als steenhouwersjongen. Als beeldhouwer werd hij in eerste instantie beïnvloed door het expressionisme, later maakte hij geometrische en strakke vormen, die steeds meer naar abstractie neigden.
Deze abstracte witte sculptuur van marmer heeft een sokkel van zwart beton. Het witte marmer is deels gepolijst, deels gebeiteld. Beeldhouwer Piet van Stuivenberg signeerde het beeld met: Piet ’65. Oorspronkelijk stond dit kunstwerk op een elegante plek op het Zeeltplein/Meeuwenplaat in een stukje groen met een bloemenperkje. Het plein werd volledig heringericht en het groen maakte plaats voor nieuwbouw. De toenmalige eigenaar van partycentrum Flamingo merkte op dat het kunstwerk niet werd teruggeplaatst, want hij maakte het kunstwerk op het Zeeltplein vaak schoon. Zijn vraag of het kunstwerk daarom bij zijn nieuwe Flamingo kon worden geplaatst werd gehonoreerd. Zodoende stond het abstracte witte werkje aan de Lengweg 150 bij het partycentrum. Maar de nieuwe eigenaar van de Flamingo wilde het beeld niet langer voor zijn entree en in 2020 werd het beeld op zijn verzoek verwijderd en in opslag geplaatst. BKOR zocht een nieuwe locatie voor het werk en vond deze in het gras aan het begin van de Hoogvlietsedijk. Bij het uitlopen van metrostation Hoogvliet is het witte beeld direct zichtbaar en wijst het de weg. December 2022 is het beeld herplaatst in het plantsoen.
Piet van Stuivenberg (Schiedam, 1901 – 1988) heeft als steenhouwer een aantal beelden gemaakt voor de openbare ruimte van Rotterdam en Schiedam, zoals Dolle Jans Droom (een monument voor Herman Heijermans) en een sculptuur bij het voormalige Bouwcentrum. Hij bezocht van 1921 tot 1927 avondlessen aan de Rotterdamse Academie en maakte studiereizen naar Brussel, Londen en Parijs. Kunstwerken van Van Stuivenberg bevinden zich in de collectie van het Stedelijk Museum Amsterdam, Museum Boijmans Van Beuningen, het Stedelijk Museum te Schiedam en in particuliere collecties. Van Stuivenberg begon zijn carrière als steenhouwersjongen. Als beeldhouwer werd hij in eerste instantie beïnvloed door het expressionisme, later maakte hij geometrische en strakke vormen, die steeds meer naar abstractie neigden.