Op het gebouw Weenapoint aan het Kruisplein, ter hoogte van de plaats waar je normaliter een straatnaambordje zou verwachten, hing een werk van Mark Manders. Drie knaagdieren, meer een archetype van een knaagdier, hingen aan hun staart vastgeklemd onder een houten balk. Deze balk is evenals de diertjes van brons, maar beschilderd met een houtstructuur en -kleur. De sculptuur was een permanent deel van een meervoudig project. In de week van de onthulling van het beeld, gaf Manders een krant uit die huis-aan-huis werd verspreid. In deze krant stonden naast enkele gedichten voornamelijk fotoafdrukken. Deze toonden de knaagdieren aan het Kruisplein en werden afgewisseld met afdrukken van tijdelijke ingrepen die Manders had gedaan in de openbare ruimte. Ook stonden er portretten in van de Britse Angus Taggart, een vijftienjarige door de kunstenaar gefotografeerd, omdat zijn gezicht een multiculturele uitstraling had. De krant gaf een idee van de gedachtewereld van deze jongen en suggereerde dat de sculptuur van deze jongen afkomstig was. Angus fungeerde als een alter ego van Manders. De kunstenaar Mark Manders, die alleen in een artificiële wereld bestaat, is op zijn beurt ook weer een alter ego van de persoon Mark Manders. In 2009 is het werk verwijderd in verband met de herstructurering van het Stationsgebied en de herontwikkeling van het gebouw Weenapoint. De “Ratjes“, zoals het werk in de volksmond wordt genoemd, liggen opgeslagen in het depot en zijn in afwachting van een nieuwe locatie. Voor meer informatie: Sculpture International Rotterdam.